Procesy poznawczego przetwarzania informacji mają istotne znaczenie podczas uczenia się. Znajomość rozwoju poznawczego człowieka, funkcjonowania uwagi, percepcji czy pamięci pozwala na dostosowanie metod nauczania, tym samym wspieranie wyników edukacyjnych. Integracja psychologii poznawczej z praktyką edukacyjną może zwiększać efektywność procesu nauczania, uwzględniającego naturalne zdolności...
Wychodząc naprzeciw potrzebom uczniom z SPE i nauczycielom, szeroko pojmowanego środowiska oświatowego, mając zarazem na uwadze jakość edukacji wymienionych uczniów z różnymi potrzebami edukacyjnymi, Ministerstwo Edukacji Narodowej wprowadziło szereg zmian w prawie, których głównym celem jest włączenie tych uczniów do grupy rówieśniczej i zapewnienie im wszechstronnego wsparcia, z jednoczesnym...
Podczas wystąpienia opowiem o przykładowym konspekcie lekcji wprowadzającej do zagadnień szczególnej teorii względności na poziomie liceum ogólnokształcącego. Poziom trudności jest dostosowany nie tylko dla 4 klasy, w której elementy STW stanowią temat osobnego działu, ale również dla klasy 1 jeżeli materiał ten miałby pojawić się jako uzupełnienie działów związanych z kinematyką i dynamiką. W...
Dla bardzo wielu uczniów pojęcie strumienia indukcji magnetycznej jest trudne do zrozumienia. Pokażę, że można wszystkie treści dotyczące powstawania i przesyłania prądów indukcyjnych, które są zapisane w podstawie programowej wyjaśnić bez pojęcia strumienia indukcji. Sprawdziłem na swoich uczniach, że takie podejście przynosi lepsze skutki niż tradycyjny opis zjawiska indukcji elektromagnetycznej.