Speaker
Description
Wystąpienie stanowi refleksję nad rolą i znaczeniem Olimpiady Fizycznej z perspektywy nauczyciela przygotowującego uczniów do udziału w tym prestiżowym konkursie i - od niedawna - cieszącego się sukcesami swoich podopiecznych. Omówione zostaną korzyści płynące z uczestnictwa w Olimpiadzie, zarówno dla uczniów jak i dla nauczycieli, dla których jest to okazja do rozwoju zawodowego, pracy z pasjonatami oraz satysfakcji z towarzyszenia młodym ludziom w ich naukowej drodze.
Zaprezentowane zostaną przykłady zadań olimpijskich, zarówno teoretycznych, jak i doświadczalnych, wraz z omówieniem ich poziomu trudności oraz tego, jakiego rodzaju umiejętności wymagają od uczestników. Przeanalizowane zostaną wybrane zadania z etapów: korespondencyjnych, okręgowych i finałowych z ostatnich lat.
Część wystąpienia poświęcona będzie przeglądowi metod pracy z uczniami przygotowującymi się do Olimpiady. Przedstawię również swoją subiektywną ocenę skuteczności poszczególnych podejść oraz praktyczne wskazówki dla nauczycieli, którzy chcieliby rozpocząć lub udoskonalić swoją pracę z potencjalnymi olimpijczykami.